+
夜以继日
 
Let It Go - The Neighbourhood

我 再也 再也 再也 不要family trip了

爸妈喜欢事事做主 我能理解 但是在这个他们大部分时间都听不懂看不懂的国家 他们做主的结果基本就是:各种行程一塌糊涂到在L.A.三天明明住在West Hollywood这么方便的地方却只去成了环影以及购了一天的物 各种迷路迷路走错路走错路因为看不懂GPS 各种逼吃饭逼吃饭由于我弟是个八岁小男孩吃的还是各种垃圾食品 各种地方用三星强行拍我的丑照然后发朋友圈

跟他们一起 我完全无法体会一个城市

也许是我不懂事 不宽容

但也许 不是

I fucking enjoy being on my own, more than anything.


歌词(自行翻译):

I'm from a little city with expensive taste

我来自那个装腔作势的小城市

Where the cars don't run until the engine breaks

那里的车都静止直到引擎崩溃

Wasn't spending pennies on massive things

我从不会在很多东西上花费

But invested in mess with this recipe

但却口含秘诀投资了一片混乱

Couldn't quite see what the future held

无法看清未来的走向

And as days went by it would tell itself

只想着生活延续就会揭示一切真相


Let it struggle just a little bit more

就让时间多挣扎些许

Let it struggle just a little bit more

就让时间多抗击一场


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

When it's said and done

待他们闭嘴

Let it go

就放手


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

When it's said and done

待他们闭嘴

Let it go

就放手


Shouldn't try to fix it if it keeps getting better

事情似乎转好的时候就不需要再试图解决

Just let it go, forget it for ever and ever and ever

最好看开然后永远永远地忘记

Don't ever resent a letter inside a single word written

不要怨恨一封单字的信件

A little change can pave lanes with the right vision

一点点的改变就能铺出一条视线正确的道路

Couldn't tell what would happen next

无从预知接下来会发生什么

But as weeks went by, look what turned to best

但随着每一周的度过记得看看什么才是最好的


Let it struggle just a little bit more

就让时间多挣扎些许

Let it struggle just a little bit more

就让时间多抗击一场


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

When it's said and done

待他们闭嘴

Let it go

就放手


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

When it's said and done

待他们闭嘴

Let it go

就放手


If what they said was all pretending then it'd be different

如果他们说的都是伪装那一切都会变得不同

If it depended on if anyone was listening

如果那些话语都取决于是否有听众

And I was listening

那么我在听

And when they said that what I wanted was a figment

当他们告诉我想要的只是臆想

I had to turn the other cheek but I was listening

我只得将脸颊转向一旁但我还在听

Yeah I was listening, listening to all

是的我还在倾听所有


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

When it's said and done

待他们闭嘴

Let it go

就放手


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

When it's said and done

待他们闭嘴

Let it go

就放手


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

I wasn't listening

我不再听下去

I wasn't listening, listening at all

我完全不在听


Remember what the people said

记住人们所说的

Remember what the people said

记住他们的句子

Oh I wasn't listening

我不再听下去

I wasn't listening, listening at all

我绝不会再听下去


+.

2015.8.13

Anaheim, CA

评论(1)
热度(1)
© +|Powered by LOFTER